Ambreiajul nu decupleaza

Cauze pentru care ambreiajul nu decupleaza

Defectiunea se manifesta prin aceea ca arborele cotit nu se decupleaza de transmisie la incercarea de a schimba viteza si este insotita de un zgomot puternic, mai ales la incercarea de cuplare a vitezei intai, si se datoreaza existentei unei curse libere prea mari a pedalei ambreiajului; montarii unor arcuri prea tari, garnitutii de ferodou murdare si lipite; deformarii discului de ambreiaj; dereglarii sau ruperii parghiilor de debreiere; ruperii cablului de ambreiaj; existenta unor conducte sparte; neetanseitatii la comanda hidraulica a pompei centrale sau a cilindrului de ambreiaj.

componenta discul de ambreiaj

Ambreiajul nu decupleaza datorita existentei unei curse libere prea mari a pedalei
Defectiunea, cauzata de un reglaj incorect, de uzura mare a articulatiei mecanismului de comanda sau de reglarea tijei de legatura a pedalei, duce la imposibilitatea debreierii complete, fiind insotita de zgomotul produs de pinioanele ce nu se pot cupla corect, partile laterale ale danturii acestora uzandu-se.

Montarea unor arcuri prea tari
Defectiunea, in afara de faptul ca nu permite debreierea completa a ambreiajului, poate avea urmari grave, cum ar fi ruperea arborelui cotit sau a unor piese ale transmisiei, mai ales cand se franeaza brusc fara a se debreia sau cand se trece instantaneu de la pozitia de derapaj la cea de aderenta puternica (de pe gheata pe sol tare).

Ambreiajul nu decupleaza din cauza deformarii discului de ambreiaj
Defectiunea duce la imposibilitatea decuplarii ambreiajului. La indepartarea placii de presiune, suprafetele deformate vor atinge atat suprafata acestuia, cat si pe cea a volantei, ramanand in contact, ceea ce va face ca miscarea de la motor sa se transmita mai repede.

Defectiunea se produce, in cele mai multe cazuri, ca urmare a supraincalzirii, a reconditionarii defectuoase si a manipularii incorecte la montare sau in depozitare.

Dereglarea parghiilor de debreiere
Defectiunea face ca actiunea rulmentului de presiune asupra parghiilor de debreiere sa nu mai fie uniforma, intrucat capetele acestora nu mai sunt in acelasi plan (intre planurile lor s-a creat o distanta mai mare de 0.2-0.3 mm). Datorita acestui fapt placa de presiune nu se va mai deplasa paralel cu planul initial ci inclinat, astfel ca intr-o parte va elibera discul de ambreiaj, iar in cealalta va ramane in contact cu acesta. Ca urmare, debreierea nu se realizeaza complet, motorul ramanand in contact cu restul transmisiei. La incercarea de schimbare a vitezelor se aude un zgomot de pinioane.

Defectiunea este insotita, mai ales la inceputul debreierii, de un zgomot metalic neritmic si de o trepidatie usoara.

schema ambreiaj

Ambreiajul nu decupleaza datorita ruperii parghiilor de debreiere
Defectul are urmari similare cu dereglarea parghiilor de debreiere, fiind insa insotit de un zgomot permanent de frecare, produs de lovirea continua a parghiei rupte de discurile in rotatie sau de celelalte parghii. Defectiunea poate duce la ruperea tuturor parghiilor sau a carterului ambreiajului.

Ambreiajul nu decupleaza din cauza defectiunilor mecanismului de comanda hidraulica
Deteriorarile se pot produce la conducte (sparte sau neetanse), la pompa centrala si cilindrul de ambreiaj care pot fi neetanse, ori pot avea loc ca urmare a lipsei lichidului.

Defectiunile duc la situatia de a nu se putea face debreierea completa a ambreiajului. In mod similar se manifesta si defectarea garniturii pistonului pompei, care permite scurgerea lichidului pe langa piston, in loc sa fie trimis spre cilindru. Existenta aerului in instalatie provoaca o defectiune similara.

sistem ambreiaj - ambreiajul nu decupleaza


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*