Debitmetrul de aer

Debitmetrul de aer masoara cantitatea de aer ce trece prin conducta de admisie in unitatea de timp. Deoarece cantitatea de oxigen din fluxul de aer este proportionala cu debitul masurat, aceasta variabila poate fi utilizata pentru controlul procesului de combustie, in special la motoarele cu combustie interna.

Structura si principiul de functionare debitmetrul de aer

Debitmetrul de aerDebitmetrul de aer este instalat intre filtrul de aer si conducta de admisie a motorului. In acest fel, aerul necesar amestecului inflamabil trece prin debitmetru. Informatia despre debitul de admisie a aerului este transmisa catre ECU, unde va fi calculata cantitatea de combustibil ce trebuie injectată în amestec. Motoarele care nu utilizeaza debitmetre de aer folosesc un senzor de tip P.A.V.

Motoarele automobilelor sunt utilizate cu debitmetre cu placa filmată. In acest caz, o
suprafata de masura (partea filmata) este incalzita pana la o valoare prescrisă a temperaturii. In momentul în care aerul trece pe deasupra suprafeţei, aceasta este răcită, pentru ca, mai apoi, circuitul intern al senzorului (punte Wheatstone) să reîncălzească placa filmată până la temperatura prescrisă.

Valoarea curentului necesar pentru reîncălzirea filmului indică valoarea debitului de aer ce a trecut prin senzor. Această valoare a curentului este convertită de circuitele electronice din debitmetrul de aer intr-o valoare a tensiunii de ieşire.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*