Model aniversar de 600 CP la 30 de ani de la aparitia primului BMW M5

M5-modelsPentru a marca a 30-a aniversare BMW M5 – fondatorul segmentului sedanurilor business de inalta performanta -, BMW lanseaza o editie speciala exclusiva a actualului model. BMW M5 “30 Jahre M5” (30 de ani M5) va fi produs intr-o serie limitata de 300 de unitati si se distinge prin performante crescute. Cu o putere maxima de 441 kW/600 CP si un varf al cuplului de 700 Nm, noul model special (consum mediu mixt: 9,9 l/100 km; emisii CO2 mixte: 231 g/km) este nu numai cel mai puternic BMW M5 iesit vreodata din productia de serie sub tutela BMW M GmbH, ci si cel mai puternic automobil din istoria marcii. “30 Jahre M5” sprinteaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde. Datorita aspectului exclusivist, inspirat de BMW Individual, si numeroaselor detalii de echipare pentru imbunatatirea dinamicii si a confortului, aceasta editie speciala se transforma intr-un deziderat pentru orice colectionar. Noul model poate fi comandat si in Romania pentru un pret de 113.418 euro fara TVA.
BMW_M5Sub capota BMW M5 “30 Jahre M5” se afla un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, a carui putere maxima – 441 kW/600 CP – o depaseste pe cea a modelului standard cu 29 kW/40 CP. Acest plus de putere a fost atins prin modificari bine calculate ale gestiunii motorului si o crestere a presiunii de incarcare. Fundamentul acestor imbunatatiri a fost reprezentat de pachetul Competition. Conceput pentru a creste semnificativ caracteristicile de manevrabilitate ale BMW M5, pachetul poate fi comandat optional pentru modelul de baza si face parte din echiparea standard a acestei editii speciale. Pachetul Competition cuprinde modificari printre care se numara reglajul revizuit al sasiului, cu arcuri si amortizoare mai ferme si o scadere a garzii la sol cu 10 mm. Pe langa acestea, diferentialul M activ din raportul final beneficiaza de propria unitate de control pentru imbunatatirea suplimentara a tractiunii. Pe de alta parte, directia cu functia M Servotronic are o gestiune mai directa. Iar modul M Dynamic al sistemului DSC (Dynamic Stability Control / control dinamic al stabilitatii) este orientat mai mult pe furnizarea unei manevrabilitati sportive.

Mai multe detalii pe 24auto.ro


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*