Piata auto europeana da unele semne de revenire

auto-europe     Vanzarile auto din Europa au crescut cu 7,6% in februarie, aceasta fiind a sasea luna consecutiva de crestere, un fenomen alimentat de relansarea economica si reducerile de pret. Inmatricularile au ajuns in februarie 2014 la 894.730 vehicule, fata de 831.371 in februarie 2013, conform statisticilor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). De asemenea, vanzarile in primele doua luni din anul curent au crescut cu 6,3%, la 1,86 milioane de vehicule.
Insa cresterea trebuie privita cu rezerve, dupa cum remarca si Ulmis Horchidan, Chief Editor Eurotax Romania: “Februarie 2014 a fost a sasea luna consecutiva in care piata auto a resimtit o apreciere la capitolul vanzari. Insa volumele contabilizate plaseaza a doua luna a anului in curs pe locul al doilea in topul celor mai slabe luni februarie din acest secol”.
Comisia Eurpeana prognozeaza o crestere cu 1,2% a economiei din zona euro, in 2014, marcand o revenire de la recesiunea incheiata in primul trimestru din 2013.
Grupul Volkswagen, liderul pietei, a vandut cu 7,2% mai mult in februarie. Audi a crescut cu 12%, iar Skoda cu 22%. Contrar asteptarilor, vanzarile marcii Volkswagen au inregistrat in februarie o scadere cu 0,8%!
Al doilea constructor european, PSA Peugeot Citroen, a crescut cu 3,5% in februarie, gratie plusului cu 6,6% din dreptul marcii Peugeot. Noile modele, in frunte cu 308, au ajutat Peugeot sa creasca in aceasta perioada.
Si Renault a avut o crestere, cu 12%, datorita in principal marcii sale low-cost Dacia, care a crescut cu 34% sustinuta de noul Logan si de versiunea facelift a SUV-ului Duster. Cat despre marca Renault, a crescut cu 3,8% in principal datorita cererii puternice pentru modelul crossover Captur.

Mai multe pe 24auto.ro


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*